BIZTONSÁG ÉS PROFIT
Veszélyes raktári vagy üzemi csomópontok védelme.
Dobozos és moduláris munkavédelmi megoldások.
Az Ax System érzékel és cselekszik
Az AX SYSTEM kamerái folyamatosan pásztázzák a környezetet. A gépi látás segítségével a rendszer képes arra, hogy megkülönböztesse az éppen arra közlekedő embereket és járműveket. Besorolja őket forgalmi szerepük szerint, rangsorolja az eredményeket és döntést hoz a legoptimálisabb forgalomszabályozási logikáról. Ezek alapján jelzi a közlekedőknek, kinek kell megállnia és ki hajthat tovább.
Biztonságot teremt
A rendszer eleget tesz a szigorú munkavédelmi elvárásoknak. A működése:
- Figyelemfelkeltő
- Csak akkor jelez, amikor tényleg kell
- Növeli a munkatársak felelősségét
- A biztonságtechnika részévé is tehető
A gépi látás
A felhasznált technológia alapja
A gépi látás egy (mozgó)kép alapú adatgyűjtés és azt követő kiértékelés, hogy valamilyen vezérlési, szabályozási vagy gépi értelmezési mechanizmus induljon be.
Ahol már találkozhatott a gépi látás technológiájával:
Azonosítás
Kép alapú biometrikus azonosítás
Számlálás
Kép alapú forgalomszámlálás
Térérzékelés és térlátás
Kép alapú vonalbíró rendszer
Mechanikai elemzés
Sportolói mozgáselemzés
Objektumfelismerés
Táblafelismerés
Minta- és jelenségelemzés
Önvezető autók helyzetelemzése
Munkavédelem + Logisztikai hatékonyság
Az AX SYSTEM olyan, mint a Tesla az autózásban. Kihasználja és új szintre emeli a gépi látást azért, hogy biztonságot, gyorsabb munkavégzést és profitot teremtsen.
Működési elve
Az AX System egy innovatív munkavédelmi rendszer, amely nagy forgalmú, veszélyes kereszteződésekben kamerákkal figyeli a forgalmat. Előre jelzi a balesetveszélyt és egyértelmű, figyelmeztető jelzést ad. Jelzései által lehetővé teszi a folyamatos targoncaforgalmat, ezáltal gyorsítva a belső anyagmozgatást. A hagyományos munkavédelmi megoldásokkal szemben, mint például a tükrök, mozgásérzékelős megoldások, RFID stb. az AX System előre felismeri a veszélyhelyzeteket, kiértékeli az adatokat és a legoptimálisabb megoldást adja.
Működése a gyakorlatban
A videó egy tipikus raktári közlekedési szituációt mutat be.
- 0:00 – A targonca egy veszélyes csomópont felé halad.
- 0:11 – Az AX System érzékeli a közeledő járművet, „zöld” utat kap.
- 0:21 – A keresztező útról érzékel egy járművet.
- 0:25 – A keresztező útról érkezőnek zöld jelzést…
- 0:26 – a targonca piros jelzést kap.
- 0:44 – Megszűnt a vészhelyzet, a targonca zöld jelzést kap.
ÜTKÖZÉSELHÁRÍTÁS
FORGALOMIRÁNYÍTÁS
ÁTKELŐ SZABÁLYOZÁS
KAPUVEZÉRLÉS
Moduláris megoldásaink
A helyszínek egyediségét a kialakítás mellett a funkciók révén is szabályozhatjuk. Lehetőség van több, külső eszköz vezérlésére és egyedi jelzési logika meghatározásra. Attól függően, hogy milyen céllal használjuk az AX SYSTEM-et a következő működési sémák közül lehet választani vagy akár kombinálni egymással:
Ütközéselhárítás
Fény és hangjelzéssel kommunikál, ha két olyan objektum (targonca – targonca, ember-targonca) halad egymás felé, melyek veszélyesek lehetnek a másikra. Ezáltal elkerülhető az ütközés.
Forgalomirányítás
A közlekedés dinamikájához igazodva vezérli a forgalmat. Főút, mellékútvonal kijelöléssel meghatározható a priorizált útvonal, ezáltal gyorsítható a belső anyagszállítás.
Átkelő szabályozás
Érkező gép esetén kiegészítő jelzéseken keresztül megtiltja az átkelést a gyalogátkelőhelyen. Így biztosítható, hogy a gyalogos nem lép ki a gép elé.
Kapuvezérlés
Érkező gép esetén zárja a sorompót, így a gyalogos átkelés fizikailag korlátozott, vagy nyitja a csarnok kapuját, amin keresztül át akar menni a jármű.
További kiegészítő funkciók
A helyszínek egyediségét a kialakítás mellett a funkciók révén is szabályozhatjuk. Lehetőség van több, külső eszköz vezérlésére és egyedi jelzési logika meghatározásra is. A modulokat a célok és a működési sémák alapján lehet összeállítani, kombinálni. A választott működési sémáktól és kialakítástól függetlenül további kiegészítő funkciók és szolgáltatások biztosítják az AX SYSTEM tudásának kiaknázását. A következő felsorolás nem teljes körű:
Esemény-rögzítés
Vitás esetek tisztázásában lehetnek segítségünkre az események alkalmával rögzített felvételek.
Kvázi baleset kimutatás
A kvázi baleset és leterheltség kimutatással elemezhetővé válik az adott csomópont forgalma, így láthatók a helyszín kritikus pontjai.
Taníthatóság
Speciális, nem anyagmozgató gépek detektálása, egyedi reakciók megtanítása a rendszernek.
Egyedi működési logika
Megtaláljuk a helyszín számára optimális működési sémát és kiegészítőket, helyszínre szabott működést fejlesztünk.
A Prominens Kft. vezető termékei a RAVAS mobil és hordozható mérlegek, valamint a Safety Line – Biztonsági műszerek.
Elérhetőségeink
Munkavédelmi fejlesztések
A piramiselmélet rossz szolgálatot tett a munkavédelmi szakmának, mert félrevezette a biztonsági programokat vezető embereket, akik azt gondolták, hogy ha a kisebb baleseteken dolgoznak, a nagyobb balesetek el fognak tűnni. Sok vállalat tudja, hogy ez nem így van.
A biztonsági piramis újragondolása
Ahhoz, hogy megértsük, hogyan lehet megelőzni a súlyos sérüléseket és haláleseteket, a munkahelyi egészségvédelem és biztonság klasszikus koncepciójához, Heinrich biztonsági piramisához fordulunk. Ebben az eredeti koncepcióban Heinrich elmélete szerint minden súlyos sérülésre vagy halálesetre (SIF) 29 kisebb sérülés és 300 nem sérüléses esemény jut. Bár ezt a piramist sokáig arany standardként fogadták el, a biztonsági szakemberek ma már felismerték, hogy van egy hiba ebben az elméletben, nevezetesen, hogy nem minden nem sérüléssel járó esemény egyenlő a SIF-et eredményező potenciál szempontjából.
Új kutatás
Mivel a munkavállalók halálos balesetei nyolcéves csúcson vannak, a Campbell Intézet nemrégiben azt javasolta, hogy tervezzék újra Heinrich vizuális ábrázolását a sérülésekről, az úgynevezett biztonsági háromszöget (vagy piramist), hogy jobban azonosítani lehessen a súlyos munkahelyi sérülésekhez és halálesetekhez vezető kiváltó okokat. Az amerikai Nemzeti Biztonsági Tanácshoz tartozó intézet szerint a jelenlegi biztonsági háromszög elmélet hibás, mivel minden kisebb sérülést és közeli balesetet úgy kezel, mintha azok ugyanolyan potenciálisan súlyosabb sérülésekhez vagy halálesetekhez vezethetnének. A Campbell Intézet szerint a biztonsági háromszög eltereli a figyelmet a legsúlyosabb, halálos balesetekhez vezető incidensekről.
Felismerés
„A súlyos sérülések és halálesetek (SIF) megelőzése érdekében számos szervezet felismerte, hogy nem tekinthet a teljes háromszögre, legalábbis nem úgy, ahogyan azt Heinrich eredetileg elképzelte” – mondták a Campbell Intézet kutatói. „Ehelyett el kell különíteniük a háromszög azon részét, ahol fennáll a SIF lehetősége, és meg kell akadályozniuk, hogy ezek az események bekövetkezzenek”.
Konklúzió
Az eddig levonható következtetések a következők: (1) Heinrich biztonsági háromszöge, bár még mindig hasznos és releváns eszköz a kvázi, majdnem balesetek, incidensek és sérülések közötti kapcsolat megértéséhez, nem olyan alkalmas a kvázi balesetek és a súlyos sérülések és halálos balesetek közötti összefüggések megfogalmazására, mert (2) a súlyos sérülések vagy életveszélyes következményekkel járó események alapvetően különböznek, (3) az emberek hibáznak, de (4) a szervezeteknek inkább a biztonságirányítási rendszerükben lévő hiányosságokat kell kijavítaniuk, mint a munkavállalókat „javítaniuk”.